Известие

Collapse
No announcement yet.

Сменям, сменям, а проблема си остава ...

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Разсъждавайки логично какво се оказва: при движение по инерция, изключена от скорост и спряла на място дроселовата клапа е еднакво затворена. Следователно е изключено проблемът да се крие в дроселовата клапа. Така. Моторчето за празен ход получава информация от ЕКУ-то на базата на съпротивлението на потенциометъра (т.нар. ТПС), който е свързан с оста на дроселовата клапа, следователно дали се движиш по инерция не на скорост или колата работи на място няма значение, положението на дроселовата клапа е едно и също, а следователно и съпротивлението на потенциометъра. Кое е различното при движещ се и при работещ на място автомобил? Това е количеството въздух, което влиза в двигателя. Когато колата работи на място тя си смуче въздух, а когато е в движение освен че смуче въздух се нагнетява допълнително такъв, защото въздухозаборника е челно разположен спрямо посоката на движение. Датчикът, определящ количеството на въздуха е дебитомера. Според мен проблемът трябва да се търси в този датчик, защото получава една информация, когато колата работи на място и друга, когато колата се движи. Много хора казват, че са сменили дебитомера, но колко от тях след това са направили правилната диагностика? А правилната диагностика на дебитомер се извършва с лаптоп и диагностичен софтуер, НО В ДВИЖЕНИЕ! Някой да е забелязал дали изчезва клатенето на обототите след смяна на въздушния филтър, но не с риплейсмънт, а с конусовиден, който не е в кутията на въздушния филтър? Колкото до моторчето за празен ход и ТПС ще ви кажа, че съм разглобявал потенциометъра на ТПС, почиствал съм пистите на потенциометъра с Контокс, даже с една пинсета огънах пластинките на плъзгача така, че да се плъзгат по идеален въглероден слой и ефект нямаше. Другото за което се сещам е датчика за движение, от който скоростомера получава информация. Според мен това е единствената джаджа, която казва на колата с каква скорост се движи и е твърде вероятно проблемът да е в нея. Някой да я е сменял и да има впечатления?
    Last edited by dansguardian; d.m.y г., 20:46.
    Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
    Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
    Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
    Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

    Comment


    • Няма вярна логика в това което си написал. Това какъв е ъгъла на дросела и какъв трябва да бъде са две различни неща Проблема е много по-сложен от колкото си го представяш. Остави скоростта. Тя си работи добре. За да разбереш какъв е проблема около управлението на моторчето ти трябват: да знаеш как работи, как се управлява, да знаеш сигнала какъв трябва да бъде, да имаш осцилоскоп да го измериш, да се чатнеш защо в същност това което си измерил не е това което трябва да бъде. А това за челното нагнетяване на въздух е...
      Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

      Comment


      • Като дебитомера е нов и е наред, за каква диагностика става въпрос? Иначе за скоростомера съм съгласен, има логика, щом се оправя при прекъсване на връзката от него към еку. Но това само замазва проблема.

        Comment


        • Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
          Няма вярна логика в това което си написал. Това какъв е ъгъла на дросела и какъв трябва да бъде са две различни неща Проблема е много по-сложен от колкото си го представяш. Остави скоростта. Тя си работи добре. За да разбереш какъв е проблема около управлението на моторчето ти трябват: да знаеш как работи, как се управлява, да знаеш сигнала какъв трябва да бъде, да имаш осцилоскоп да го измериш, да се чатнеш защо в същност това което си измерил не е това което трябва да бъде. А това за челното нагнетяване на въздух е...
          Колега ОЕМ, ъгълът на дроселовата клапа на всички потърпевши от това клатене ли се е променил, нещо не ти схващам логиката. Освен това никъде не съм писал за две стойности на този ъгъл - колкото градуса е в движение, толкова е и на място, константа. Моторчето ми е ясно как работи: като се натисне педала на газта дроселовата клапа се отваря, оттам се променя съпротивлението на ТПС, информацията се подава на ЕКУ-то, което подава сигнал към моторчето за празен ход, което постепенно запушва отвора, през който влиза въздухът, когато клапата е затворена. Еуементарно!
          Факт е, че дебитомерът е прибора, който дава информация за количеството и температурата на входящия въздух и не бих с учудил ако е прецакан да прави тези поразии. Имам си един от предишната 156-ца и мисля да пробвам да го почистя, но първо трябва да проуча как.
          Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
          Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
          Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
          Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

          Comment


          • Доста далеч от истината си
            Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

            Comment


            • Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
              Доста далеч от истината си
              Ами ти като си по-близо до истината, ако ти докарам колата, можеш ли да гарантираш на 100%, че ще оправиш нещата с клатенето на оборотите? Ама не дай да сменим това, после дай да сменим онова и т.н. Кратко точно и ясно - посочваш проблемната част, сменяш я и се оправя. В такива моменти се вижда кой какъв е, а не с демонстрация на интелектуално превъзходство по форумите.
              Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
              Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
              Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
              Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

              Comment


              • Първоначално публикувано от dansguardian Покажи съобщение
                ...
                Факт е, че дебитомерът е прибора, който дава информация за количеството и температурата на входящия въздух ...
                Сигурен ли си, че точно дебитомера дава информация за температурата на входящия въздух?

                Comment


                • Първоначално публикувано от dansguardian Покажи съобщение
                  Ами ти като си по-близо до истината, ако ти докарам колата, можеш ли да гарантираш на 100%, че ще оправиш нещата с клатенето на оборотите? Ама не дай да сменим това, после дай да сменим онова и т.н. Кратко точно и ясно - посочваш проблемната част, сменяш я и се оправя. В такива моменти се вижда кой какъв е, а не с демонстрация на интелектуално превъзходство по форумите.
                  Да
                  Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от spe4elist Покажи съобщение
                    Сигурен ли си, че точно дебитомера дава информация за температурата на входящия въздух?
                    И аз мисля, че дебитомера в случая казва темп. на входящия въздух.
                    Fiat Punto 1.4GT 1996
                    Hyundai Tucson 2.0 2007
                    Renault Clio 1.5 2019

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от thecleaner Покажи съобщение
                      И аз мисля, че дебитомера в случая казва темп. на входящия въздух.
                      Аз пък се чудя тогава, за какъв чеп ли са турили датчик за температура на въздуха?!?

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от spe4elist Покажи съобщение
                        Аз пък се чудя тогава, за какъв чеп ли са турили датчик за температура на въздуха?!?
                        И къде е той. Не се заяждам, наистина ми е интересно.
                        Fiat Punto 1.4GT 1996
                        Hyundai Tucson 2.0 2007
                        Renault Clio 1.5 2019

                        Comment


                        • Ами доколкото знам на част от колите е в самият дебиЛомер а на другите е отделен датчик-около дебитомера

                          ---------- Post added at 13:43 ---------- Previous post was at 13:30 ----------

                          Първоначално публикувано от dansguardian Покажи съобщение
                          Другото за което се сещам е датчика за движение, от който скоростомера получава информация. Според мен това е единствената джаджа, която казва на колата с каква скорост се движи и е твърде вероятно проблемът да е в нея. Някой да я е сменял и да има впечатления?
                          Колега тея коли взимат сигнал от АБС-а за скоростта и имай предвид,че компа следи дали колата се движи и ако е така оборотите са малко по високи отколкото намясто (говоря за вариант без натиснат педал на газта-инерция) , най-малкото заради спирачките (по-точно сервото)
                          EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
                          EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
                          NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

                          Comment


                          • Investigation in Progress... Please Wait...

                            Такааааааааа. Разследването продължава с нова порция смях и още нещо...
                            Скочих до Бриколаж твърдо решен да почистя MAF-а с обезмаслител, като преди това да внеса едно важно уточнение: на новата 156-ца оборотите почти не играят на празен ход в движение, от време на време се наблюдава едно съвсеееем леко клатене по моя преценка с амплитуда не повече от 50 оборота. Купих контактен спрей, който се вижда на снимката, на упътването пише, че притежава силни разтварящи свойства и не остава следи. Извадих MAF-а (с който купих колата, нов внос от Италия) от гнездото му и останах поразен - в Италия му бяха пробили един отвор с диаметър около 6 мм, като този на втората снимка. Зачудих се защо са променяли конструкцията с такова "инженерно" решение, което променя циркулацията на въздуха и прецених, че това има връзка с клатенето на оборотите. Както и да е, облях го обилно с обезмаслител, изчаках около 2 часа и го монтирах обратно. Запалих и нямаше и това почти незабележимо клатене, което беше преди да го напръскам с обезмаслителя (а вероятно след такава интервенция върху MAF-а има и разните там калибровки и адаптации, нямам идея, ще се допитам). Дълго време умувах над въпроса "защо бе, италианецо, защо си пробивал точно там?", но единственото за което се сещам е проблема с оборотите. Окрилян от тази италианска иновация се прибрах и на MAF-а от старата 156-ца (оборотите клатеха от около 400-1300 по груба преценка) пробих с боргия Ф6 отвор точно на това място и го облях обилно с обезмаслител. Сега остава да пробвам, но не ми се разглобява отново. Та в този ред на мисли си търся достатъчно отчаян доброволец от София, на чиято 156 2.0ТС (а може и 1.8ТС, но не зная дали са съвместими) да тестваме дали има резултат. Ако не се появи желаещ до няколко дни ще тествам на моята. Очаквайте отзиви скоро.
                            П.С. може да се окаже, че една малка дупка е в състояние да направи един мъж истински щастлив
                            Attached Files
                            Last edited by dansguardian; d.m.y г., 17:47.
                            Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
                            Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
                            Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
                            Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

                            Comment


                            • Като ще е заобикаляне на проблема, а не решаване, не е ли по добре да си резнеш пин 15, по безболезнено ми се струва от дупчене на сензори...
                              156 2.0TS 155hp; Suzuki GSX-R600

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от danniel Покажи съобщение
                                Като ще е заобикаляне на проблема, а не решаване, не е ли по добре да си резнеш пин 15, по безболезнено ми се струва от дупчене на сензори...
                                Прав си, колега. Но по моя начин ще се разбере дали проблемът се състои в този ш***н MAF, ако е невинен дупката ще бъде запушена с епоксидна смола. Това, което ме мъчи е защо са я пробивали в Италия, какво са целяли с това? Ако помогне лошо няма, въпросът е вече дали това няма да се отрази неблагоприятно на разхода на гориво и други параметри, а не съм забелязал да има повишен разход, в сравнение с предишната 156-ца. И не мога да си обясня защо са го дупчили. Четох във форума на Alfa156.net за проблема и там един пич спомена, че проблемът можело да се дължи на някакви маркучи на сервото. Който разбира да коментира, аз отивам за бира.
                                Last edited by dansguardian; d.m.y г., 19:22.
                                Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
                                Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
                                Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
                                Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

                                Comment

                                Working...
                                X